Ugradnja plina u novija vozila sa direktnim ubrizgavanjem:
3 i 4 cilindara:
- BRC od 8800,00 kn do 10000,00 kn
- LOVATO OD 7000,00 kn do 8200,00 kn
5 i 6 cilindara:
- BRC od 12500,00 kn do 15000,00 kn
- LOVATO OD 9500,00 kn do 11500,00 kn
8 cilindara:
- BRC od 15000,00 kn do 17500,00 kn
- LOVATO OD 10000,00 kn do 12500,00 kn
Ugradnja plina u vozila sa direktnim ubrizgavanje koja imaju regulirani katalizator (lambda sonda) - tradicionalni sistem:
- od 5000,00 kn do 7500,00 kn
Ugradnja plina u vozila sa direktnim ubrizgavanjem, bez reguliranog katalizatora:
- od 4000 kn do 5500 kn
Ugradnja plina u vozila sa karburatorom:
- od 3000,00 kn do 4500 kn
Cijene mogu odstupati od navedenih u ovisnosti o modelu vozila, godištu i snazi motora. Također, cijene se mogu mijenjati s obzirom na odabrani plinski spremnik. Iz navedenih razloga, molimo Vas da objavljene cijene smatrate "okvirnima". Obratite nam se za detaljnije informacije.
Moguće je ugraditi plin u automobile s dizelskim motorom, ali je ekonomska isplativost upitna.
Instalacija uređaja vremenski traje, ovisno o modelu, a najčešće jedan radni dan.
Autoplin zbog svojih karakteristika ima povoljan utjecaj na motor. Trajnost motora se uvećava za cca 35 % u odnosu na benzin, tiši je rad motora, cilindri se manje troše, veća trajnost ulja u motoru, trajnost katalizatora i lambda sonde se udvostručuje. Potpuno sagorijevanje smjese plin-zrak u cilindrima motora ne dovodi do gubitka goriva u ispušnim plinovima. Ispušni plinovi su čišći.
U slučaju sudara dovoljno je zatvoriti izlazni ventil na spremniku plina, a kod novijih modela postojeći elektroventil automatski, pri gašenju kontakta na vozilu, isključuje dovod plina.
Plin se puni na plinskim punionicama. U Europi ima veliki broj punionica, procjenjuje se preko 8000, samo u Italiji ih ima preko 2000. U Hrvatskoj ima oko 20 punionica autoplina, od tog broja u Istri ih ima 8, najvjerojatnije zbog turista. S porastom ugradnji plinskih instalacija u vozila raste i potreba za što većim brojem punionica, pa se u Hrvatskoj otvaraju i privatne punionice autoplina.
Zato jer to omogućuje sama armatura na spremniku koja je unaprijed podešena od strane samog proizvođača. Maksimalno dozvoljeno punjenje je 80% od ukupnog volumena spremnika. Mogućnost različite količine natočenog plina na različitim punionicama vrlo je mala, a ovisi o pritisku pod kojim dotična punionica za plin radi.
Autonomija vozila na plin ovisi o veličini spremnika i potrošnji goriva. Na dužim relacijama moguće je prijeći s malim spremnikom i prosječnom potrošnjom više od 450 km. Ali ne smijemo zaboraviti da ugradnjom plina, bez ikakvih promjena možemo voziti i na benzin, tj. imamo vozilo s dva goriva. Ako to uzmemo u obzir autonomija vozila je oko 1000 km bez odlaska na plinsku punionicu ili benzinsku crpku.
U zimskim mjesecima, kod starijih automobila sa karburatorom, postoji mogućnost težeg paljenja, dok kod vozila sa ubrizgavanjem ne postoji, s obzirom da se auto uvijek pali na benzin, a ovisno o sistemu nakon određenog broja okretaja motora automatski se pogon prebacuje s benzina na plin ili nakon prijeđene određene radne temperature motora.( FLYING INJECTION).
Automobili na LPG pogon se proizvode, čak i u serijskoj proizvodnji, ali ih u Hrvatsku nije moguće uvesti zbog homologacijskih dozvola. Svjetski proizvođači automobila Citroen, Peugeot, Daewoo, Renault, Mercedes, koriste BRC uređaje u serijskoj ugradnji.
Kontrolu plinskih instalacija potrebno je vršiti nakon prijeđenih 20 000 km ili jednom godišnje. Rijetko kada se prije prijeđenih 50 000 km mora zamijeniti i servisirati neki uređaj.
Uz pravilnu ugradnju i podešavanje ne smije se osjetiti miris plina. Neugodan miris, odnosno miris plina upućuje na neki kvar.
Kod vožnje po makadamu ili nekom drugom putu cijev plina ne može se oštetiti, jer se cijev postavlja u dio gdje je zaštićena.
Upravo iz tog razloga spremnik je moguće napuniti 80%. Proizvođači testiraju spremnike na pritisak od 30 bara, pa praktički spremnici ne bi eksplodirali ni da su napunjeni 100%. Uz sve te sigurnosne mjere, na sam spremnik postavlja se ventil koji u slučaju visokog pritiska ima ulogu rasterećivanja spremnika. Tako da do eksplozije nikako ne može doći. Boca i sigurnosna armatura projektirane su tako da niti u slučaju požara ne mogu eksplodirati, a u slučaju teže prometne nesreće, dokazano je da su dodatni štit od udarca.
Naši serviseri ugrađuju opremu koja ima uredno vrijedeću homologacijsku oznaku, i koja je atestirana od strane proizvođača. Ugrađujemo opremu najpoznatijeg svjetskog proizvođača BRC - Meccanica tecnica moderna. Svi uređaji su stručno ugrađeni, jer su serviseri školovani putem seminara u Italiji, te imaju položene ispite za instalatera opreme. Garancija na ugradnju (rad) je dvije godine.
Poslije ugradnje nije potrebno napraviti atest već samo snimanje i tehnički pregled ugrađene plinske instalacije. Prvi takav pregled ne može se obaviti u svim stanicama tehničkog pregleda, pa se nakon ugradnje raspitajte gdje se u vašoj blizini može obaviti prvi tehnički pregled nakon ugradnje. Prvi tehnički pregled koštati će vas oko 500,00 kn, a u tu cijenu uključeno je
- ispitivanje posuda
- usluga ispitivanja plinskih instalacija
- biljezi
- snimanje za pregled plinske instalacije
- snimanje za pregled posude pod tlakom
- potvrda prvog punjenja na punionici
Produžetak tehničke ispravnosti i registraciju moguće je obaviti u skoro svim stanicama tehničkog pregleda.
Prilikom ugradnje klasične plinske instalacije na brzini se gubi cca 5%, a na snazi cca 10%, dok je rad motora tiši i mirniji. Kod direktnog ubrizgavanja (FLYING INJECTION) gubitak snage je gotovo zanemariv, a po testovima proizvođača plinskih uređaja iznosi manje od 2%.
Ovisi o veličini spremnika koja se ugrađuje i o tipu vozila u koje se ugrađuje plinska instalacija. U prosjeku se gubi između 20%-30% prostora. Cilindrični spremnici(izgled automobilske gume) se ugrađuju u prostor namijenjen za rezervnu gumu, te samom njihovom ugradnjom prtljažnik ostaje slobodan.
Plinski pogon moguće je ugraditi u skoro sva vozila na benzinski pogon, postoji vrlo mali broj vozila koja stvaraju probleme (npr. neka vozila sa turbinom). Novija tehnologija omogućuje ugradnju plina u sva vozila, kao i u generaciju motora s plastičnim usisnim granama.
LPG je internacionalna skraćenica od liquefied petroleum gas koja u prijevodu znači Ukapljeni Naftni Plin (skraćenica UNP se koristi u Pravilniku) smjesa propana i butana, a u literaturi je moguće naići na nazive propan-butan; UNP; GPL; BTP (benzinski tekući plin); dok je ustaljeni naziv autoplin. Autoplin je alternativno gorivo koje je trenutno najekonomičnije, a ujedno i vrlo ekološko gorivo.
Niste pronašli odgovor? Pitajte nas.
Inače odgovaramo u roku 2 radna dana. Najzanimljivija pitanja ćemo objaviti u ovoj rubrici.
Vaša poruka je poslana.
Vaša poruka nije poslana. Molimo Vas pokušajte malo kasnije.